Negatieven ...wafels ...konijn met pruimen ... - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Carolina Pauwels - WaarBenJij.nu Negatieven ...wafels ...konijn met pruimen ... - Reisverslag uit Oruro, Bolivia van Carolina Pauwels - WaarBenJij.nu

Negatieven ...wafels ...konijn met pruimen ...

Door: Carolina

Blijf op de hoogte en volg Carolina

10 Maart 2015 | Bolivia, Oruro

Een mens valt in herhaling .... maar de tijd vliegt hier ook deze keer voorbij ... Sinds donderdagmorgen voel ik me al een heel stuk beter ...
Donderdag nog rustig aan ... wat genieten van babbeltjes .. bezoekje aan CEPA... wafels bakken voor mijn gastgezin met het kleine wafelijzer dat ik meebracht uit België ;-)...en toch vooral ook nog rusten ..
Vrijdag dan gestart met het verder inscannen van de honderden ...of liever gezegd duizenden negatieven ....Intussen denk ik dat ik toch wel al bijna 10000 negatieven heb ingescand ( vorig jaar in november waren het er al 8000....)..
Voor sommigen lijkt het misschien een saaie bezigheid ...maar ik vind dat alleszins niet zo ... nog steeds boeiend en verrassend wat voor beelden er op mijn scherm verschijnen ....40 jaar beeldmateriaal .. veel uniek historisch materiaal...
Tijdens het scannen wat chatten :-) met het thuisfront en met de jongste dochter Jorien die 3 maanden in Suriname vertoefd ( buitenlandse stage )...kruiswoordraadsels oplossen ... een boek lezen ... en af en toe een babbeltje doen met iemand die hier in mijn ' oficina' binnenvalt ...Vervelen doe ik me zeker niet..

Tijdens het weekend ... verder scannen ..:-)... Inkopen doen in het centrum en met Monica op de markt ... Heel gezellige momenten met mijn gastgezin ...er wordt toch heel wat afgelachen ...wat zie ik hen toch graag :-)... echt een heel tof gezin is het ...

Ganse zondag tot maandagmiddag internetpanne ..... de planning om dan enkele mails te beantwoorden , wat te schrijven , te skypen ....dient dus te worden aangepast ...doorgeschoven naar vandaag ...:-)

Gisteren maandag ganse voormiddag ...:-)...scannen ... In de namiddag kan ik dan eindelijk naar de "bengels" van Casa Negro José ...
Alhoewel ik dacht van maar enkele uurtjes te blijven in het kindertehuis ..om nog wat te kunnen scannen ( haha , het lijkt wel een verslaving he.. dat scannen ...maar tis gewoon ... ik hou niet van onafgewerkte dingen ...:-))) )....
Maar ben dus ganse namiddag tot 19u gebleven ... en deelgenomen aan de activiteiten .. de oudere kinderen wat geholpen bij hun ' tarea '..hun huiswerk ..met Gari de tafels van vermenigvuldiging geoefend ..... hopen knuffels gekregen ... nieuwsgierige vragen over " como esta en Belgica ".... chocolade paaseitjes uitgedeeld ...:-)... en een compliment gekregen : mijn leeftijd werd geschat op 27....pfff was het nog maar waar :-))))))..
.Om half zes dan gezellige afsluiter met alle medewerkers...en zuster Silvia ... Een beetje vergaderen maar ook een beetje "feesten" ... want zondag was het ' dia de la mujer " ....dag van de vrouw ...
Heel plezierig... een wijntje , een grote taart , koffie .. en ander gebak ...( pff ... hier wordt toch heel wat gegeten hoor ..).. wederom veel gelachen ... Het leven kan toch simpel en heel plezant zijn ...

Nog gauw even langs CEPA om mijn computer op te halen ...en dan naar huis .... Even platte rust op bed :-).... en dan avondeten met mijn huisgenoten en om 22u doodmoe bed in ....

Tijd gaat weer veel te kort zijn ... want kwil eigenlijk ook nog naar het gehandikaptenschooltje ...Chusakery ... nog uitstapje maken om foto's te maken van quinoa en oogst van quinoa voor Chris .....
Maar we zien wel he ... ' no stress' ....

Heb alleszins al het mooie vooruitzicht dat ik samen met Marc , Bernard en Arlette in november voor 4 weken kan terugkeren naar Bolivia ... hoewel het dan wel meer een ' vakantie' zal zijn .... iets meer rondtrekken ... Heb al een deel van het land gezien ..Uyuni, Potosi,Sucre , Copacabana , Isla del Sol , La Paz ., Cochabamba en toch ook al heel wat hier minder toeristische plekken dankzij Gilberto en Edgard : Chipaya , Huachacalla ,Turco , Corque , Totora , Poopoo.... teveel om op te noemen
Bolivia is 35 keer zo groot als België.... dus .. er zal nog wel heel wat meer te ontdekken vallen ...

  • 16 Maart 2015 - 11:31

    Wis:

    Jaaa Caroline...
    Doen wat je graag doet...zo wordt gezegd...
    En...dàt doe jij hé!

    Ben er zelf effe tussenuit geweest...verslag van je Boliviaanse ervaringen pas nu ontdekt...

    Nog genieten van alles daar!
    Veel groeten!
    Wis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Oruro

BOLIVIA 2014

Ja hoor …ook dit jaar , heel binnenkort , namelijk op 21 oktober , vertrek ik weer voor een zestal weken naar Oruro in Bolivia … tot 1 december .

Sommigen denken het , anderen zeggen het zelfs : Caroline, jij gaat daar binnenkort blijven wonen zekers ?? Maar zover zal het nooit komen natuurlijk … want heb hier natuurlijk mijn fantastisch gezin , mijn familie …mijn leven…

Maar ook deze keer krijg ik weer de ‘ vrijheid’ van Marc en mijn kinderen om iets te doen wat mij ook heel gelukkig maakt ….

Deze keer ga ik me weer proberen nuttig te maken voor zoveel mogelijk mensen in Oruro .

Helpen in het kindertehuis Casa Negro José ….spelen en zorgen voor kinderen uit sociaal minder begoede gezinnen … voor hen zou ik graag nog een nieuwe speelparachute meenemen en daar ter plaatse schoolmateriaal , spelmateriaal en voeding aankopen.

Samen met Edgard zorgen voor de boompjes op het terrein van de ‘fundacion contra cancer ‘ in Chusakery en natuurlijk weer wat nieuwe boompjes aankopen en planten !

Helpen bij activiteiten en praktische zaken van CEPA (centrum voor ecologie en andesvolkeren ) geleid door familielid Gilberto Pauwels ...

Maar deze keer ook extra aandacht en hulp voor een recent opgerichte gehandicaptenschool Ghislain Dube in Oruro … Helpende handen zijn hier altijd tekort …maar ook nog wel gebrek aan materiële middelen om onder andere een werkplaats in te richten om de mensen op te leiden zodat ze zelf kunnen bakken en zo een eigen inkomen kunnen hebben en onafhankelijker worden…. Een nieuwe uitdaging ! Bakrecepten misschien ook wel nuttig …

Vorig jaar konden we door jullie financiële steun , de steun van toneelkring Putte-Ertbrand en de steun van afdeling gezondheidszorg van de Karel De Grote-Hogeschool al heel wat verwezenlijken ….



Uw bijdrage , klein of groot , is zeer waardevol en wij zorgen er vast en zeker voor dat deze volledig en nuttig ter plaatse wordt besteed !

Als je het wenst kan je mee steunen door een financiële bijdrage te storten op het rekeningnummer BE 51 9730 2373 8762 .(BIC :ARSPBE22)
Alvast bedankt .. Hopelijk mag ik ook deze keer rekenen op jullie vrijblijvende steun en solidariteit



Caroline Pauwels

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2015

Genieten van de laatste daagjes ....

10 Maart 2015

Negatieven ...wafels ...konijn met pruimen ...

05 Maart 2015

Even terug in Oruro !

24 November 2014

Laatste weekje .....

16 November 2014

Escanear ......en stoofvlees op vlaamse wijze.....
Carolina

Bijna 30 jaar ben ik de echtgenote van Marc ... Moeder van vier kinderen en intussen al bijna 2 jaar grootmoeder van een wolk van een kleinzoon ! Zou mezelf kunnen omschrijven als : actief , behulpzaam , temperamentvol ,eerlijk , soms wat eigenwijs ;), flexibel ..... en ook niet onbelangrijk , ik beschik over een goede portie humor Bolivia lijkt intussen bijna mijn ' tweede thuis' te worden ....

Actief sinds 07 Okt. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 7137

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2014 - 01 December 2014

BOLIVIA 2014

Landen bezocht: